BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du godt i gang med din videregående uddannelse og interesseret i et studiejob inden for data, analyse og økonomi, så kan det være, at dette stillingsopslag er noget for dig.
Vi har gang i spændende projekter i Ældre- og Handicapforvaltningen. F.eks. arbejdet med faste, tværfaglige teams i vores udekørende grupper, som har til formål at sikre hjemmeboende borgerne hjælp af høj kvalitet og tryghed samt resultere i større medarbejdertilfredshed. Derfor søger vi en kvik og analytisk studerende, der brænder for at omsætte data til indsigter, som vores ledere og medarbejdere kan handle på.
I Ældre- og Handicapforvaltningen er der fokus på effekten af de indsatser, som iværksættes for borgerne. Vi arbejder inden for et område med rekrutteringsudfordringer, en voksende målgruppe som følge af flere ældre og et stigende udgiftspres på det specialiserede socialområde. Det stiller store krav til vores ledere og medarbejdere, som samarbejder med borgerne, og dermed til os og den understøttelse, vi leverer.
Om os
Som studentermedhjælper i Team Data og Analyse får du seks dygtige konsulenter som nærmeste kolleger. Teamet er organisatorisk en del af Økonomi og Effekt, som servicerer det politiske niveau, den strategiske ledelse og forvaltningens enheder i forhold til bl.a. budgettildeling og -opfølgning samt økonomisk og databaseret ledelsesunderstøttelse.
Team Data og Analyse har ansvar for at udvikle og vedligeholde forvaltningens ledelsesinformationsportal samt servicere de enkelte enheder i organisationen med relevante data samt tværgående analyser. Vi har også en stor opgave omkring data ’ud af huset’, f.eks. i relation til Danmarks Statistik, 6-by nøgletal, data til aktindsigter mv.
Om jobbet
Jobbet som studentermedhjælper handler om at bidrage til at sikre relevante data og ledelsesinformation for beslutningstagere, som de kan handle på i forhold til at løse kerneopgaven bedst muligt. Hertil kommer, at du skal være i stand til at kommentere på data og levere relevant og vedkommende formidling af disse tilpasset forskellige modtagere.
Du vil blive involveret i følgende opgavetyper:
- Datavalidering: Bidrage til at sikre høj datakvalitet.
- Udarbejdelse af lister og analyser: Understøtte udarbejdelse af mindre analyser ved at sammenstille data samt anvende statistiske metoder og dataanalyseteknikker.
- Ledelsesinformation: Understøtte udvikling af ledelsesinformation og præsentationer, der effektivt kommunikerer de analytiske resultater til beslutningstagere.
Uanset din profil stiller jobbet krav til din systematik, dine analytiske evner samt dine kommunikative og relationelle kompetencer. Vi anvender pt. primært SAS-produkter i arbejdet med data, f.eks. Enterprise Guide og Visual Analytics, samt Excel.
Om dig
Vi forestiller os, at du er godt i gang med en videregående samfundsvidenskabelig uddannelse eller eventuelt en videregående naturvidenskabelig uddannelse med en matematisk/datamæssig vinkel. Erfaring med brug af SAS eller lignende værktøjer, f.eks. SPSS, Stata, R eller Microsoft Power BI, samt derudover Excel er en fordel men ikke et krav.
Derudover forventer vi, at du:
- Har en analytisk og ansvarsbevidst tilgang til opgaverne.
- Har øje for detaljen.
- Har gode kommunikationsevner, både skriftligt og mundtligt, så du kan præsentere resultaterne af dit arbejde på en måde, der er meningsfuld for modtageren.
- Er serviceminded.
- Er omstillingsparat.
Der vil være mulighed for at stifte bekendtskab med netværk mv. med andre ligesindede medarbejdere på tværs af forvaltninger. Jobbet giver et godt indblik i, hvad der kræves efter endt uddannelse. Vores seneste studentermedhjælper er nu ansat som konsulent i teamet.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Der er tale om en stilling som studentermedhjælper med en ugentlig arbejdstid på 10-15 timer fordelt over 2-3 hverdage. Stillingen er tidsbegrænset med tiltrædelse 1. september 2023 eller hurtigst muligt derefter. Den ophører som udgangspunkt med udgangen af december 2024 medmindre andet aftales inden da.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål eller ønsker uddybende information, er du velkommen til at kontakte teamleder Tommy Rewers på tlf. 40 29 45 44.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er torsdag den 17. august 2023. Vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 22. august 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Faaborg-Midtfyn Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Ørbækvej 100B, 1., 5220 Odense SØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://odense.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=aa92f9c2-d159-452a-91b5-7dc2a9dda395
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5884207