BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ser du dig selv arbejde i en politisk styret organisation og med en stor kontaktflade? Kan du se dig selv i rollen som intern konsulent i Arbejdsmarked, hvor du får ansvaret for spændende og forskelligartede opgaver inden for analyser, processer og projekter? Kan du kommunikere med både ledere og medarbejdere? Så leder vi efter dig til vores team.
Du bliver en del af enheden ”Projekt & Portefølje” i Administrationen i fagområde Arbejdsmarked, hvor den fornemste opgave er at understøtte ledelsen primært i Jobcentret med projekt- og processtyring, udviklingsopgaver, rådgivning, facilitering m.m.
Opgaver
Ud fra din uddannelsesbaggrund, erfaring og kompetencer kan du udføre flere af disse opgaver:
- Betjene kommunens Arbejdsmarkedsudvalg gennem udarbejdelse af sagsfremstillinger og strategisk sparring med fagchef og afdelingsledere
- Arbejde ud fra datainformeret ledelse og udfordre organisationen på resultatopnåelse, ofte i samarbejde med afdelingens BI-konsulent
- Planlægge og understøtte tværgående processer og projekter i Arbejdsmarked
- Facilitere arbejdsgangsanalyser, ofte i samarbejde med en kollega
- Ad hoc-opgaver ud fra dine kompetencer inden for fx analyse, mødeledelse, formidling, strategiudvikling, projekt- og procesledelse samt implementering
Det er en fordel, at du har erfaring med nogle af de nævnte opgaver i fx en stab eller en administration, men ikke en forudsætning.
Dine kompetencer og din tilgang til opgaveløsning
- Du er klar på at skabe dig et basis-forretningskendskab til beskæftigelsesområdet. Det omhandler bl.a. politiske prioriteringer, lovgivning, data og virksomhedsservice
- Du er resultatorienteret og ambitiøs på organisationens vegne
- Du har et godt blik for den relationelle faktor ift. at styrke samarbejdet opad, nedad og til siden
- Særligt ift. skriftlige analyser og sagsfremstillinger kan du kondensere et bredt emne, undersøge det fra flere vinkler og fremstille emnet kort, præcist og neutralt for fx et politisk udvalg
- Du kan facilitere et samarbejde med ledere og medarbejdere fra forskellige faggrupper
- Forventningsafstemning med og feedback til opgavestilleren er allerede (eller kommer til at være) en naturlig del af din opgaveløsning
- Du er skarp til at formulere dig, både mundtligt og skriftligt
- Du bidrager til en faglig kultur, hvor sparring om opgaver er en del af hverdagen
Hvad får du som medarbejder i Administrationen i Arbejdsmarked?
- Nærværende, involverende og tillidsbaseret ledelse
- Fokus på høj faglig kvalitet og udvikling, samarbejde og tværfaglighed
- En høj grad af frihed til selv at tilrettelægge dit arbejde
- Fleksible arbejdspladser i flermandskontorer og mulighed for hjemmearbejdsdage
- En moderne indrettet arbejdsplads centralt beliggende i Ringe tæt på togstation og motorvej
- Et godt team omkring dig
- Kolleger, der ud over den faglige sparring også gerne vil høre, hvad du har lavet i weekenden, og som elsker skæve vinkler og gode snakke om alt mellem himmel og jord
Arbejdsmarked er et selvstændigt fagområde i Faaborg-Midtfyn Kommune med cirka 270 medarbejdere. Chefen for Arbejdsmarked er øverste ansvarlig for det samlede område, der består af Jobcenter, Borgerservice, Ydelse, Administration, Kursuscenter Faaborg-Midtfyn samt IT, -Sikkerhed og Digitalisering.
Som konsulent i Administrationen får du 19 kolleger, der har ansvaret for at understøtte den samlede organisation i Arbejdsmarked.
Administrationens konsulentenhed ”Projekt & Portefølje” understøtter med blandt andet juridisk rådgivning, analyser, præsentationsmateriale, politiske sager, projekt- og processtyring samt strategiudvikling og -implementering.
Desuden sikrer den samlede Administration driften af en lang række organisatoriske systemer som fx rekruttering, ferie/fravær, økonomi, bogføring og meget mere.
Hvis du vil vide mere om at arbejde i Arbejdsmarked kan du læse:
Beskæftigelsesplanen – der beskriver det strategiske fokus i Arbejdsmarked
Kulturblomsten – der fortæller om, hvordan vi samarbejder såvel indadtil som udadtil
Løn og ansættelse
Tidsbegrænset stilling med tiltrædelse den 1. oktober 2023 eller tidligere, hvis det er muligt for den rette kandidat. Stillingens varighed er 18 måneder.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Arbejdssted: Arbejdsmarked, Lindevej 5, 5750 Ringe
Arbejdstid: 32-37 timer om ugen. Tidsbegrænset stilling.
Vil du vide mere om jobbet?
Du er velkommen til at kontakte en af flg. kolleger i teamet:
Udviklingskonsulent Pia Dufresne Johnsen på telefon 7253 7339 (undtagen ugerne 28-30)
Juridisk udviklingskonsulent Tina Kristensen på telefon 7253 7284 (undtagen ugerne 29-31)
Tilbudskonsulent Catherina Gro Nielsen på telefon 7253 7340 (undtagen ugerne 28-30)
Ansøgning
Send dit CV og din ansøgning med eventuelle bilag elektronisk via linket nedenfor. Medsend venligst dit uddannelsesbevis.
Vi skal have modtaget din ansøgning senest søndag den 6. august 2023 kl. 23.59.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 16. august 2023. Eventuel 2. samtale afholdes fredag den 18. august 2023.
Faaborg-Midtfyn Kommune ønsker at fremme ligestilling og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Faaborg-Midtfyn Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Faaborg-Midtfyn Kommune, Tinghøj Alle 2, 5750 Ringe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://faaborgmidtfyn.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=8608f927-eabb-47b5-b012-be6fb7c118ca
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5854051